napis Arka Noego

Łódź z dziećmi

Krzyż

„Ci, co zaufali Panu, odzyskują siły, otrzymują skrzydła jak orły: biegną bez zmęczenia, bez znużenia idą.”

(Iz 40, 31)

Foto góry

O nas

Kadra nauczycielska

Wychowujemy w duchu
wartości: miłości,
szacunku i przyjaźni.

ks.Eugeniusz Stelmach

Dyrektor Przedszkola
Ks. Kan. Eugeniusz
Stelmach

Renata Wnęk

Dyrektor ds. pedagogicznych
mgr Renata Wnęk

Anna Badaszek

mgr Anna Badaszek
psycholog
psychoterapeuta
dziecięcy

Anna Komaryczko

mgr Anna Komaryczko
nauczyciel

Aleksandra Niewierowska

lic. Aleksandra
Niewierowska
nauczyciel
j. angielskiego

Karina Kocieniewska

mgr Karina Kocieniewska
rytmika i gimnastyka

Małgorzata Mazur

lic. Małgorzata Mazur
nauczyciel

Obsługa przedszkola

Ewa Drożdziak

Ewa Droździak

Małgorzata Mituś

Małgorzata Mituś

Walory przedszkola:

Przedszkole jest czynne od 6:30 do 17:00, przyjmujemy dzieci w wieku od 3 do 6 lat oraz posiadamy Certyfikat Europejskiej Jakości Wychowania Przedszkolnego. Zatrudniamy miłe i wykwalifikowane nauczycielki i personel wspomagający. Pracujemy w małych grupach, mając dobrą frekwencję pilnujemy, aby rodzice nie przyprowadzali chorych dzieci do przedszkola. Oferujemy dobre i zdrowe jedzenie, które dzieci lubią i chętnie u nas jedzą. Wiele dzieci nauczyło się u nas jeść owoce i warzywa :). Dzieci mają zapewnione pierwsze śniadanie, drugie śniadanie, dwudaniowy obiad, podwieczorek. Dbamy o to, aby jedzenie było przygotowane z produktów najwyższej jakości, żeby było urozmaicone, kolorowe, ładnie podane. Staramy się, aby posiłki były dla dzieci przyjemnymi momentami w rozkładzie dnia, dlatego przy układaniu jadłospisów, bierzemy pod uwagę upodobania dzieci. W ciągu dnia, dzieci mogą, w każdej chwili napić sie wody. Woda jest również podawana do obiadu i wczasie lata na placu zabaw. W przypadku alergii lub chorób, które leczy się dietą współpracujemy z rodzicami. Stawiamy na samodzielność dzieci. W codziennej pracy stosujemy metody, które aktywizują i motywują dziecko oraz umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Metody stosowane w naszym przedszkolu:

Metody czynne, są to metody samodzielnych doświadczeń, metoda zadań stawianych dziecku. Metody słowne, to rozmowy, opowiadania, zagadki, objaśnienia i instrukcje. Metody aktywizujące, związane są z burzą mózgów, grami dydaktycznymi, eksperymentami. Posiadamy stałą opiekę psychologiczno-pedagogiczną, konsultacje prowadzi: Pani Anna Badaszek. Sensoplastyka z wykorzystaniem naturalnych składników w celu stymulowania zmysłów dzieci, odbywa się to raz w miesiącu. Uczestnictwo dzieci w spotkaniach z ludźmi kultury i nauki. Przedszkole posiada tablicę multimedialną z projektorem, zwiazane z prowadzeniem nowoczesnych i ciekawych zajęć z wykorzystaniem tablicy.

Certyfikat bezpieczna placówka oświatowa
Dyplom orły edukacji 2019

Koncepcja pracy

Wizja:

Jesteśmy po to, aby stwarzać warunki wychowawcze i edukacyjne, które pomogą dziecku stać się ciekawym świata, radosnym, twórczym i samodzielnym w zabawie i nauce. Uczciwym i odpowiedzialnym, kulturalnym i tolerancyjnym oraz świadomym zagrożeń.

Misja:

Naszym marzeniem jest, aby dzieci bez nadmiernego wysiłku, stresu i płaczu osiągały sukcesy, z których będziemy dumni. Aby były pomysłowe, miały bogaty słownik, rysowały, malowały, śpiewały, tańczyły oraz były chętne do zdobywania wiedzy. Wzorując się na zasadach pedagogiki M.Montessori naszym podstawowym celem jest pomoc każdemu dziecku w wykorzystaniu pełnego potencjału zgodnie z rozwojem we wszystkich obszarach życia, co pozwoli dziecku na wkroczenie w progi szkolne pewnym i zdecydowanym krokiem. Naszym celem jest stworzenie najkorzystniejszych warunków do rozwoju rozbudzanie zaciekawienia poznawanym światem kultywowanie własnej, naturalnej chęci uczenia się nauka poprzez aktywne działanie z możliwością popełniania błędów okazywanie sobie wzajemnej pomocy: dziecko-dziecko, dziecko-dorosły stwarzanie warunków do odczuwania radości z możliwości bycia z innymi dziećmi włączenie rodziców do procesu wychowania i wspierania nauczyciela w kształtowaniu osobowości dziecka. Zasady nauczania i wszystkie metody pracy z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego aktywności jaką jest zabawa.

Program adaptacyjny:

Dbamy o to, aby dzieci rozpoczynające edukacje w naszym przedszkolu mogły wcześniej zapoznać się z nami. W miesiącu maju i czerwcu realizujemy program adaptacyjny. Dzieci wraz z opiekunami są zapraszane na spotkania w określonych terminach. Są to np.: śniadanie i zabawa, obiad i czytanie bajek, pobyt na placu zabaw, udział w teatrzykch. Dzieci zapoznają się z miejscem, paniami, dziećmi. Z doświadczenia wiemy, że zajęcia te bardzo pomogły wielu naszym obecnym przedszkolakom i ich rodzicom uniknąć ,,wrześniowych stresów’’. My też zapoznajemy się wówczas z dziećmi i we wrześniu lepiej i szybciej rozpoznajemy ich potrzeby.

Otoczenie dziecka:

W Sali przestrzegane są takie zasady jak estetyki dostępu dzieci do wszystkich materiałów zasada kącików pracyswobody wyboru rodzaju pracy i jej miejsca. Nauczyciel wraz z dziećmi pielęgnuje otoczenie, wszyscy są odpowiedzialni za porządek w sali. Dzieci młodsze i starsze uczą się wzajemnie od siebie, łatwiejszy jest rozwój samodzielności dzieci.

Pomoce dydaktyczne i zabawki:

Poza porządkiem, obcowaniem z naturą, pięknem, bardzo ważnym składnikiem otoczenia są pomoce dydaktyczne i zabawki. W salach znajdują się pomoce mobilizujące dzieci do myślenia, uczenia się, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań, wyzwalające różne formy aktywności (wśród nich znajduje się materiał dydaktyczny Montessori). Jeśli chodzi o zabawki kierujemy się zasadą ,,oszczędności’’ (nie ma przeładowania sal zabawkami) i dobrego gustu. Są to głównie zabawki służące do konstruowania, układania, zabaw tematycznych. W każdej Sali znajduje się kącik z książkami.

Aktualności

Foto dzieci

Szanowni Państwo!
Drodzy Rodzice!

„Dziecko jest chodzącym,
cudem, jedynym, wyjątkowym
i niezastąpionym”

Phil Bosmans

Dzieci są przyjmowane przez cały rok, do wyczerpania miejsc. Aby zapisać dziecko należy pobrać kartę zgłoszeniową
z naszej strony internetowej lub z przedszkola, wypełnić i dostarczyć do placówki osobiście oraz wpłacić wpisowe.

Opłaty

Wpisowe – 400zł.
Czesne – 560zł.
Dzienna stawka żywieniowa – 15zł.
Raz w semestrze na materiały plastyczne – 60zł.

We wrześniu na ubezpieczenie (nieobowiązkowe) około 45zł. Opłat dokonujemy do 10 dnia każdego miesiąca na konto przedszkola.
W związku z tym, że jesteśmy przedszkolem katolickim w Wielki Czwartek oraz w Wielki piątek przedszkole jest czynne od 6:30 do 15:00.
Natomiast w piątek po Bożym Ciele przedszkole jest nieczynne. Zachęcamy Państwa do bezpośredniego kontaktu z nami,
służymy pomocą w razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań.

Z wyrazami szacunku
Dyrekcja Przedszkola Arki Noego

Rozkład dnia

06:30
08:45

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne podejmowanie z inicjatywy dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy integracyjne z nauczycielem, praca indywidualna z dzieckiem, śpiewanie znanych dzieciom piosenek, powtarzanie wierszyków, przygotowanie do śniadania-higiena.

09:00
09:30

Śniadanie, doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłku dzieci dostają produkty, z których samodzielnie robią sobie śniadanie „kolorowe kanapki” jest to okazja do spróbowania różnorodnych warzyw i potrzebnych do zdrowia witamin.

09:30
11:00

Zajęcia dydaktyczne i realizacja programu dydaktyczno- wychowawczego, zajęcia dodatkowe: rytmika 2x w tyg., język angielski 2x w tyg., religia 1x w tyg., sensoplastyka 1x w mies., kuchcikowo 1x w mies., scholka parafialna 2x w tyg ( zapraszamy co 2 niedzielę na mszę św. o godz. 10.00).

11:00
11:30

Drugie śniadanie „Owocowy bluess”, następnie dyżurni pomagają ogarnąć salę po posiłku, „Mamy czas, czas nie goni nas”-rozwijanie samodzielności w ubieraniu się, dlatego ważne jest aby dziecko miało takie buty i ubranko, aby samo potrafiło je założyć.

11:30
12:50

Pobyt na świeżym powietrzu, zabawa na placu zabaw, spacer „poznawanie terenu wokół przedszkola oraz okolicy. Dzieci spacerując po okolicy obserwują życie zwierząt i roślin, uwrażliwiając się na piękno i bogactwo otaczającej przyrody.

13:00
14:00

Przygotowanie do obiadu, obiad „bukiet smaków” – nie zmuszamy do jedzenia lecz zachęcamy do spróbowania danej potrawy, następnie dyżurni pomagają ogarnąć salę po posiłku, doskonalenie czynności higienicznych: toaleta, mycie zębów.

14:00
14:30

„Odpoczynek poobiedni” nie wszystkie dzieci lubią leżakować, dlatego aby je zachęcić stwarzamy atmosferę relaksu, a nie wymuszonego odpoczynku. Słuchanie bajek z audibooka, muzyki relaksacyjnej, czytanie książeczki i rozmowa z dziećmi na temat przeczytanego tekstu.

14:30
15:30

Zabawy ruchowe z nauczycielem, dokańczanie prac plastycznych, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań w sali lub na świeżym powietrzu, sprzątanie zabawek i przygotowanie sali do podwieczorka, higiena.

15:45
16:00

Podwieczorek „integracyjny” odbywa się w jednej sali, o tej porze
dzieci jest już mało, dzięki temu mają okazję do bliższego zapoznania się
z dziećmi z różnych grup przy wspólnym posiłku,
wspólne ogarnięcie sali po posiłku.

16:00
17:00

Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci w kącikach zainteresowań w sali, zabawy muzyczno-taneczne z nauczycielem, gry planszowe, układanie puzzli, swobodna działalność plastyczna, posprzątanie zabawek i sali, rozchodzenie się dzieci do domu.

Jadłospis

Foto dzieci

Zdrowo jemy,
zdrowo rośniemy

Przykładowy jadłospis

Foto owoce

Poniedziałek

Pierwsze śniadanie:

płatki kasza manna na mleku, bułeczka paryska z masłem, dżemem truskawkowym, marchewka, woda.

ALERGENY:

mleko krowie, gluten.

Drugie śniadanie:

arbuz, gruszka, flipsy, herbata owocowa

ALERGENY:

brak.

Obiad:

zupa brokułowa (wywar drobiowy, włoszczyzna, brokuły, ziemniaki, marchewka).

ALERGENY:

brak.

Drugie danie:

pierogi z mięsem, surówka z kiszonej kapusty z marchewką.

ALERGENY:

gluten, jajko.

Podwieczorek:

gruszka, śliwka, jabłko, herbata truskawkowa.

ALERGENY:

brak.

Wtorek

Pierwsze śniadanie:

pieczywo razowe, pszenne z masłem, szynka biała, ser żółty, ogórek kiszony, pomidor, herbata malinowa, kalarepa.

ALERGENY:

mleko krowie, gluten.

Drugie śniadanie:

kisiel truskawkowy, jabłko, woda.

ALERGENY:

brak.

Obiad:

barszcz biały (wywar drobiowy, włoszczyzna, zakwas, ziemniaki, marchewka, śmietana).

ALERGENY:

gluten, mleko krowie.

Drugie danie:

Pierś z kurczaka w sosie greckim z tartymi jarzynami, ryż.

ALERGENY:

gluten.

Podwieczorek:

kalarepa, marchewka, woda.

ALERGENY:

brak.

Środa

Pierwsze śniadanie:

pieczywo pszenne, z masłem, twarożek z rzodkiewką, pomidor, ogórek świeży, kawa inka na mleku, woda, marchewka.

ALERGENY:

mleko krowie, gluten.

Drugie śniadanie:

budyń z owocami suszonymi, woda.

ALERGENY:

mleko krowie.

Obiad:

zupa pomidorowa (wywar drobiowy, włoszczyzna, koncentrat pomidorowy, makaron z pszenicy DURUM, marchewka, natka, śmietana).

ALERGENY:

gluten, mleko krowie.

Drugie danie:

nugetsy z piersi kurczaka, ziemniaki, surówka z marchewki i pora z jogurtem naturalnym.

ALERGENY:

gluten, jajko.

Podwieczorek:

arbuz, jabłko, kanapka z warzywami – pomidor, papryka, ogórek kiszony woda.

ALERGENY:

gluten.

Czwartek

Pierwsze śniadanie:

pieczywo razowe, pszenne z masłem, polędwica, jajko gotowane, ogórek kiszony, pomidor, papryka, kalarepa herbata lipowa, woda.

ALERGENY:

mleko krowie, gluten.

Drugie śniadanie:

rogal maślany, kakao na mleku, woda.

ALERGENY:

mleko krowie.

Obiad:

zupa koperkowa (wywar drobiowy, włoszczyzna, koperek, ziemniaki, marchewka, śmietana).

ALERGENY:

gluten, mleko krowie.

Drugie danie:

pulpety drobiowe w sosie pomidorowym, kasza gryczana, Ogórek kiszony.

ALERGENY:

gluten.

Podwieczorek:

papryka, marchew, śliwka, kalarepa, herbata miętowa.

ALERGENY:

brak.

Piątek

Pierwsze śniadanie:

płatki musli na mleku, kanapka z miodem, marchewka, woda.

ALERGENY:

mleko krowie, gluten.

Drugie śniadanie:

krążek ryżowy z musem jabłkowym, arbuz, woda.

ALERGENY:

brak.

Obiad:

barszcz czerwony (wywar drobiowy, włoszczyzna, tarte buraki, ziemniaki, marchewka, śmietana).

ALERGENY:

gluten, mleko krowie.

Drugie danie:

paluszki rybne z fileta dorsza, ziemniaki, surówka colesław.

ALERGENY:

gluten, ryba.

Podwieczorek:

ciasto

ALERGENY:

gluten, mleko krowie, jaja kurze.

Statut

Foto dzieci

NIEPUBLICZNE
PRZEDSZKOLE

„ARKA NOEGO”

ul. Wawelska 21
80 – 034 Gdańsk

Gdańsk 2019/2020

Podstawy prawne:

1) art. 60 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425 z późn. zm.), 2) art. 20 ust. 2 i 25 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2015 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r.Nr.249,poz 2104 z późn. zm.) Nr. 249, poz. 2104 z późn. zm.), 3) Rozporządzenia wykonawcze do ustawy o systemie oświaty, dotyczące placówek niepublicznych, 4) Rozporządzenie Ministra edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31. Grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U.z 2003 r.Nr.6, poz.69, późn.zm .) 5) Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 Kodeksu Pracy (Dz. U. z 1998r. Nr 21, poz. 942 z póżn. zm.), 6) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela(tekst jednolity- Dz. U. Nr 97 z 2006r. poz. 674 z późn. zm.) w zakresie dotyczącym placówek niepublicznych 7) Konwencja Praw Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ dnia 20 listopada 1989 r.( Dz.U.z dnia 23 grudnia 1991/120 826 z póź. zm.) 8) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. Poz. 1658) 9) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. poz.1257) 10) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14.lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z dnia 24 lutego 2017 r. poz 356)

Rozdział 1. Postanowienia wstępne

§ 1

1. Przedszkole nosi nazwę: Niepubliczne Przedszkole „Arka Noego”
2. Organ prowadzący: Parafia Rzymsko-Katolicka p. w. św. Teresy Benedykty od Krzyża (Edyty Stein)- ks. Mgr Eugeniusz Stelmach
3. Przedmiot działalności: Przedszkole prowadzi działalność w zakresie dydaktyki i opieki dzieci w wieku 3-6 lat
4. Przedszkole zatrudnia dyrektora oraz zespół nauczycieli
5. W przedszkolu zatrudnione są woźne oddziałowe
6. Przedszkole jest czynne 10,5 godz. dziennie (od godz. 6.30 do godz. 17.00)

Rozdział 2. Cele i zadania przedszkola

§ 2

1. Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:
a) Wspomaga indywidualny rozwój i wczesną edukację dziecka
b) Sprawuję opiekę nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola
c) Współdziała z rodziną, pomagając jej w wychowaniu dzieci i przygotowaniu do nauki w szkole
d) Rozwija ogólną sprawność ruchową
e) Pomaga w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej
f) Udziela rzetelnej informacji o postępach dziecka, jego zachowaniu i rozwoju.
g) Umożliwia dzieciom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej oraz kształtowanie postaw tolerancji dla odmienności kulturowej i narodowej
h) Tworzy warunki do wczesnej nauki języka obcego
i) Dba o właściwy rozwój emocjonalny dzieci oraz kształtuje właściwe postawy psychospołeczne
j) Kształtuje i rozwija zainteresowania dziecka, motywuje, ułatwia poszerzanie wiedzy o najbliższym otoczeniu.
k) Kształtuje dobre nawyki żywieniowe.
l) Współpracuje z poradnią psychologiczno – pedagogiczną.
m) Przedszkole otwarte jest na dzieci, które mają problem z różnego rodzaju zaburzeniami, mamy odpowiednio przygotowany personel, który oferuje pomoc i wsparcie.

§ 3

2. Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w ramach następujących obszarów:
a) Zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku
b) Uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu
c) Stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów, podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie.
d) Rozwijanie wrażliwości moralnej
e) Kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwianie rozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym
f) Rozbudzanie ciekawości poznawcze, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć, rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej, ruchowej i teatralnej
g) Zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju emocjonalnego, fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych

Rozdział 3. Organy przedszkola

§ 4

1. Organami przedszkola są:
a) Dyrektor przedszkola od spraw administracyjnych i finansowych – ks. Eugeniusz Stelmach
b) Dyrektor przedszkola od spraw pedagogicznych – mgr Renata Wnęk
c) Rada pedagogiczna

§ 5

2. Do obowiązków dyrektora od spraw administracyjno-finansowych należy:
a) zarządzanie sprawami administracyjnymi
b) zarządzanie środkami finansowymi

§ 6

3. Do obowiązków dyrektora od spraw pedagogicznych należy:
a) Kierowanie działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz
b) Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
c) Sprawowanie opieki nad dziećmi, a w szczególności zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu
d) Opracowanie statutu przedszkola oraz innej dokumentacji pedagogicznej we współpracy z Radą Pedagogiczną
e) Nadzorowanie sposobu dokumentowania przez nauczycieli przebiegu pracy dydaktyczno-wychowawczej
f) Kierowanie – jako przewodniczący-pracami rady pedagogicznej, realizowanie uchwał rady pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji jak również wstrzymywanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa oświatowego.
g) Decydowanie o zatrudnianiu i zwalnianiu pracowników pedagogicznych, administracji i obsługi, ustalanie dla nich zakresów ich obowiązków służbowych
h) Współpracowanie z rodzicami oraz instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi pracę przedszkola
i) Prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji przedszkola
j) Przyjmowanie oraz skreślanie dzieci z listy uczęszczających do przedszkola zgodnie z ustalonymi w statucie zasadami
k) Informowanie dyrektora szkoły rejonowej o spełnianiu przez dziecko rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu
l) Zarządzanie przedszkolem wykonując inne zadania przewidziane przepisami prawa oraz podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach nie przekazanych pracownikom przedszkola
m) Występowanie z urzędu w obronie nauczyciela, gdy ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszone.
n) Ustalanie zakresów obowiązków społecznego zastępcy dyrektora, który reprezentuje placówkę i przejmuje obowiązki w czasie jego nieobecności.
o) Zapewnianie możliwości zapoznania się ze statutem pracownikom przedszkola i rodzicom.

§ 7

4. Do zakresu działań rady pedagogicznej należy:
a) Opracowanie i zatwierdzenie regulaminu rady pedagogicznej, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola
b) Planowanie i organizowanie pracy opiekuńczo-dydaktycznej-wychowawczej
c) Podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych
d) Wydawanie opinii na prośbę dyrektora przedszkola
e) Opiniowanie przydziału nauczycielom dodatkowych czynności oraz stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego
f) Członkowie rady pedagogicznej są zobowiązani do zachowania tajemnicy we wszystkich sprawach, które mogłyby naruszyć dobro osobiste dziecka, jego rodziców, nauczycieli i innych pracowników przedszkola oraz dbałości o wysoką jakość pracy i dobre imię placówki.

§ 8

5. Organy przedszkola współdziałają ze sobą wzajemnie wymieniając informacje. Mają możliwość swobodnego działania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji określonych w przepisach prawa i statucie przedszkola.

Rozdział 4. Organizacja przedszkola

§ 9

1. Podstawową jednostką organizacyjną jest odział przedszkolny złożony z dzieci w wieku od 3 do 7 lat.
2. Liczba oddziałów uzależniona jest od zapotrzebowania środowiska oraz możliwości lokalowych placówki warunkujących bezpieczeństwo i komfort pobytu dziecka.
3. W okresie wakacyjnym oraz w przypadku dużej absencji dzieci lub absencji c horobowej nauczyciela dopuszczalne jest tworzenie innego składu grup przedszkolnych.
4. W przedszkolu każda grupa powierzona jest jednemu nauczycielowi.
5. Wyjścia poza teren ogrodu przedszkolnego i poruszanie się po najbliższej okolicy muszą odbywać się z udziałem minimum 2 osób dorosłych na jedną grupę dzieci.
6. Wycieczki odbywają się za zgodą rodziców ( prawnych opiekunów), udzieloną na piśmie, po wcześniejszym wypełnieniu „ Karty wycieczki” zatwierdzonej przez dyrektora przedszkola, pod opieką nauczyciela oraz dodatkowo upoważnionych osób: pomocy nauczyciela, woźnej oddziałowej lub rodziców w stosunku na każde 10-cioro dzieci przypada 1 opiekun.
7. Dzieci powinny być przyprowadzane i odbierane z przedszkola przez rodziców lub przez inną dorosłą osobę upoważnioną pisemnie przez rodziców.
8. Wyklucza się pozostawienie dziecka samego przed przedszkolem lub w szatni (rodzic osobiście przekazuje dziecko pod opiekę nauczyciela ), przyprowadzania dziecka chorego, odbieranie dzieci przez osoby nieletnie (rodzeństwo)- nawet za pisemna zgodą rodzica.
9. Przedszkole sprawuje opiekę nad dzieckiem od momentu przekazania dziecka przez rodzica lub prawnego opiekuna do momentu odbioru dziecka od nauczyciela. W momencie odbioru dziecka pełną opiekę przejmuje rodzic nawet jeśli dziecko przebywa nadal na terenie przedszkola.
10. Wszyscy wychowankowie objęci są ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków na warunkach i przez firmę ubezpieczeniową wybraną przez rodziców i organ prowadzący (składkę opłacają rodzice na początku roku szkolnego).
11. Przedszkole może być miejscem praktyk pedagogicznych dla potrzeb zakładu kształcenia nauczycieli lub innych instytucji oświatowych. Zgodę na realizację praktyk wyraża organ prowadzący.
12. W przedszkolu obowiązują zasady pracy będące podstawą sprzyjającej wszystkim podmiotom atmosfery:
a) dłuższe rozmowy dotyczące dziecka mogą odbywać się po uprzednim ustaleniu terminu
b) w pilnych przypadkach możliwa jest rozmowa z nauczycielem, jednakże nie może ona
ograniczać nauczycielowi możliwości sprawowania opieki nad dziećmi
c) niedopuszczalne jest rozwiązywanie konfliktów na terenie przedszkola w obecności dzieci
13. Nie wolno przyprowadzać do przedszkola dziecka chorego lub podejrzanego o chorobę. Nauczyciel ma prawo poprosić rodzica o zaświadczenie lekarskie potwierdzające, że dziecko może uczęszczać do przedszkola.

§ 10

1. Rok szkolny w przedszkolu rozpoczyna się 1 września a kończy 31 sierpnia następnego roku.
2. Przedszkole jest czynne 12 miesięcy w roku.
3. Coroczny termin przerw w pracy placówki ustala dyrektor przedszkola i przedkłada go rodzicom na pierwszym zebraniu we wrześniu.

§ 11

1. Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.
2. Czas trwania wszystkich zajęć dydaktyczno-wychowawczych z dziećmi powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych wychowanków i wynosi około 15-20 min. dla dzieci 3-4 letnich i 25-30 min. dla dzieci 5-6 letnich.
3. Zajęcia są dokumentowane zapisami w dziennikach.
4. Opiekę nad dziećmi wspomagają pozostali pracownicy przedszkola.

§ 12

1. Praca opiekuńczo – dydaktyczno – wychowawcza w oddziałach przedszkolnych prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz dobrane przez nauczycieli programy.
2. Realizacja założeń podstawy programowej wychowania przedszkolnego odbywa się:
– nie krócej niż 5 godz. dziennie
– od poniedziałku do piątku
– w godz. od 6.30 do 17.00
– przez 12 miesięcy w roku tj. od 1 września do 31 sierpnia
3. Dzieci mogą uczestniczyć w zajęciach dodatkowych w ramach opłaty stałej:
– język angielski
– rytmika
– religia
– gimnastyka korekcyjna
– scholka przedszkolna
– sensoplastyka
4. Jest możliwość korzystania z logopedy i psychologa dziecięcego.
5. Wszystkie dzieci korzystają z czterech posiłków dziennie:
– śniadania
– drugiego śniadania
– obiadu dwudaniowego (cattering)
– podwieczorku

§ 13

1. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny przedszkola, opracowany przez dyrektora przedszkola.
2. Codzienną organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.
3. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele ustalają szczegółowe rozkłady dla poszczególnych grup.

§ 14

Do realizacji celów statutowych przedszkola placówka posiada:
• sale do prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych + tablica multimedialna
• salę do prowadzenia zajęć rytmicznych i gimnastycznych
• toalety dla dzieci i dorosłych
• szatnię dla dzieci
• kuchnię i zaplecze kuchenne
• pomieszczenie administracyjne
• plac zabaw wyposażony w drewniany sprzęt sportowy
• namioty chroniące przed słońcem

Rozdział 5. Nauczyciele i inni pracownicy przedszkola

§ 15

1. W przedszkolu zatrudnieni są nauczyciele oraz pracownicy administracji i obsługi, których liczba dostosowana jest do ilości dzieci objętych opieka.
2. Zasady zatrudniania i wynagradzania nauczycieli i innych pracowników, o których mowa w punkcie 1 określają odrębne przepisy.

§ 16

1. Nauczyciel:
a) Ponosi odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci
b) Tworzy warunki wspomagające rozwój dzieci, ich zdolności i zainteresowania
c) Nauczyciel planuje i prowadzi pracę wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczą. Jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy
d) Prowadzi dokumentację pedagogiczną (dzienniki zajęć, plany miesięczne, diagnoza pedagogiczna)
e) Jest zobowiązany otaczać indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków, wspierając jego rozwój psychofizyczny, rozwijając zdolności i zainteresowania, utrzymując kontakt z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych, organizuje zebrania, kontakty indywidualne, celem informowania o efektach nauczania ich dziecka
f) Jest zobowiązany do rzetelnego wykonywania wszystkich zadań zawartych w szczegółowym zakresie obowiązków określonym przez dyrektora przedszkola oraz innych zadań jeśli zostały one zlecone przez dyrektora i są związane z prawidłową organizacją pracy przedszkola
2. Nauczyciel ma prawo do:
a) Doskonalenia i dokształcania zawodowego
b) Realizacji ścieżki awansu zawodowego
c) Ochrony zdrowia
d) Korzystania literatury, pomocy dydaktycznych dostępnych w placówce
e) Korzystania z pomocy merytorycznej i metodycznej ze strony dyrektora, rady pedagogicznej, poradni i instytucji
f) Tworzenia i realizacji własnych programów nauczania, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego
g) Korzystania z posiłków w placówce

§ 17

Podstawowymi zadaniami pracowników administracji i obsługi jest:
a) Dbałość o sprawne działanie placówki, utrzymywanie ładu i czystości w budynku oraz jego otoczeniu
b) Dbałość o zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie wszystkich wychowanków przedszkola
c) Współpraca z nauczycielami w zakresie opieki i wychowania dzieci
d) Rzetelne wykonywanie zadań zawartych w szczegółowym zakresie obowiązków określonym przez dyrektora przedszkola oraz innych zadań jeżeli zostały one zlecone przez dyrektora i są związane z prawidłową organizacją pracy przedszkola.

Rozdział 6. Rodzice (prawni opiekunowie) i wychowankowie przedszkola

§ 18

1. Rodzice (prawni opiekunowie) i nauczyciele współdziałają ze sobą w celu skutecznego oddziaływania edukacyjnego i wychowawczego.
2. Formy współdziałania to:
a) zebrania ogólne i grupowe
b) kontakty indywidualne z nauczycielami i dyrektorem
c) zajęcia otwarte
d) imprezy i uroczystości przedszkolne
e) tablice informacyjne dla rodziców
f) wycieczki
g) festyny
3. Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do:
a) Znajomości założeń i zadań wynikających z realizacji programu wychowania przedszkolnego w danym oddziale
b) Uzyskiwania od nauczyciela rzetelnej informacji na temat rozwoju swojego dziecka, postępów edukacyjnych, wychowawczych, prezentowanych postaw społecznych
c) Uzyskiwania od nauczycieli porad i wskazówek odnośnie przyczyn trudności wychowawczych i sposobów udzielania dziecku wsparcia
d) Wyrażania opinii na temat programów realizowanych w przedszkolu
e) Udziału w uroczystościach, imprezach, wycieczkach, spacerach, wyjściach do teatru, muzeum
f) Wyrażania opinii na temat żywienia, wypoczynku, organizacji zabaw i zajęć dodatkowych
4. Rodzice (prawni opiekunowie) mają obowiązek:
a) Przestrzegać postanowień niniejszego statutu
b) Współpracować z nauczycielami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych
c) Zapewnić regularne uczęszczanie na zajęcia dydaktyczno-wychowawcze dziecku podlegającemu obowiązkowi szkolnemu, pisemnie usprawiedliwiać nieobecności trwające ponad 3 dni
d) Przyprowadzać i odbierać dziecko z placówki lub przez pisemnie upoważnioną osobę w godzinach funkcjonowania przedszkola. Wymagane jest pisemne upoważnienie zawierające imię, nazwisko, numer dowodu osobistego oraz podpis rodzica. Rodzic składa takie upoważnienie u nauczyciela. Osoba upoważniona zobowiązana jest okazać przy odbiorze dziecka dowód osobisty. Rodzice (prawni opiekunowie) przejmują pełną odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego przez upoważnioną przez siebie osobę
e) Przyprowadzać do przedszkola wyłącznie dzieci zdrowe, jak również przedstawić na prośbę dyrektora lub nauczyciela zaświadczenie lekarskie potwierdzające, że dziecko jest zdrowe i może uczęszczać do przedszkola, w przypadkach wzbudzających u pracowników placówki podejrzenia o występującej chorobie dziecka
f) Informować o przyczynach nieobecności dziecka w przedszkolu oraz niezwłocznie zawiadamiać o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych a także zgłaszać nauczycielowi niedyspozycje dziecka zarówno fizyczne jak i psychiczne
g) Uczestniczyć w zebraniach i innych formach współdziałania przedszkola i rodziny mających na celu właściwy przepływ informacji
h) Na bieżąco informować nauczyciela o zmianie numeru telefonu kontaktowego i adresu zamieszkania
i) Śledzić na bieżąco informacje umieszczane na tablicy ogłoszeń
j) Terminowo uiszczać odpłatność za pobyt dziecka w przedszkolu zgodnie z umową cywilno-prawną zawartą z dyrektorem przedszkola
k) Z szacunkiem odnosić się do wszystkich pracowników przedszkola

§ 19

1. Wychowankowie maja wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności mają prawo do:
a) właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo-wychowawczo – dydaktycznego
b) akceptacji takimi jakimi są
c) ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej lub psychicznej czy zaniedbania ze strony dorosłych
d) poszanowania godności i własności osobistej
e) aktywnego kształtowania kontaktów społecznych i otrzymywani pomocy w tym zakresie oraz życzliwego i podmiotowego traktowania
f) różnorodnego, bogatego w bodźce otoczenia
g) pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć związanych z przykrymi zdarzeniami

§ 20

1. Do obowiązków wychowanka należy:
a) zgodne współżycie z rówieśnikami, przestrzeganie zasad i norm ustalonych i obowiązujących w grupie przedszkolnej
b) dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie swoje i rówieśników
c) każdorazowe zgłaszanie nauczycielowi konieczności oddalenia się poza wyznaczony przez nauczyciela teren zabawy, salę zabaw, ogród przedszkolny
d) informowanie nauczyciela o problemach fizjologicznych
e) poszanowanie zabawek, pomocy dydaktycznych, sprzętu sportowego w budynku i ogrodzie przedszkolnym
f) słuchanie i wykonywanie poleceń oraz odnoszenie się z szacunkiem do wszystkich pracowników przedszkola

§ 21

1. Pracownicy przedszkola nie stosują wobec dziecka żadnych zabiegów lekarskich ani nie mają prawa podawać dziecku żadnych leków, poza nagłymi przypadkami ratującymi życie oraz wynikającymi z konieczności udzielania pierwszej pomocy.

Rozdział 7. Zasady rekrutacji i skreślenia dziecka z listy wychowanków

§ 22

1. Podstawą przyjęcia dziecka do przedszkola jest wypełnienie karty zgłoszeniowej oraz wpłacenie wpisowego.
2. O przyjęciu dziecka do przedszkola decyduje kolejność zgłoszenia.
3. Karty zgłoszeniowe są wydawane najwcześniej na rok przed rozpoczęciem przez dziecko uczęszczania do przedszkola.
4. Przyjęcie dziecka do przedszkola może nastąpić w trakcie całego roku szkolnego jeśli są wolne miejsca.
5. Wraz z rozpoczęciem uczęszczania dziecka do przedszkola rodzice (prawni opiekunowie) zawierają umowę cywilno – prawną z dyrektorem przedszkola.

§ 23

1. Dziecko może być skreślone z listy wychowanków przez dyrektora przedszkola w przypadku gdy rodzice (prawni opiekunowie):
a) nie przestrzegają postanowień statutu placówki i obowiązujących w przedszkolu zasad
b) nie wywiązują się z obowiązku terminowego regulowania opłat
c) zataili informacje o stanie zdrowia psychicznego lub fizycznego dziecka mające wpływ na proces opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczny oraz bezpieczeństwo własne dziecka oraz jego rówieśników
d) nie współpracują z nauczycielami w kwestii rozwiązywania problemów powstałych w procesie edukacji i wychowania dziecka
e) dziecko swoim zachowaniem zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu innych dzieci
f) dziecko nagminnie łamie obowiązki wynikające z postanowień niniejszego statutu
2. W przypadku podjęcia przez dyrektora decyzji o skreśleniu dziecka z listy wychowanków nie obowiązuje termin wypowiedzenia ustanowiony w umowie.
3. Pisemną decyzję dyrektora o skreśleniu dziecka z listy wychowanków przekazuje się rodzicom lub przesyła na adres podany do wiadomości przedszkola.

Rozdział 8. Źródła finansowania placówki i zasady odpłatności

§ 24

1. Działalność przedszkola finansowana jest z następujących źródeł:
a) opłat wnoszonych przez rodziców dzieci zapisanych do przedszkola
b) dotacji Gminy Miasta Gdańsk
2. Odpłatność za pobyt dziecka w przedszkolu składa się z:
a) wpisowego wpłaconego po zakwalifikowaniu dziecka do przedszkola, które nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji przez rodziców z przyczyn leżących po stronie rodziców
b)comiesięcznej opłaty stałej nie podlegającej zwrotowi
c) opłaty za wyżywienie w postaci dziennej stawki żywieniowej podlegającej zwrotowi w przypadku nieobecności dziecka powyżej jednego dnia (pojedynczych nieobecności nie odlicza się)
d) opłaty uiszczanej u nauczyciela raz w semestrze na materiały papiernicze
3. Opłatę stałą wraz z opłatą za wyżywienie uiszcza się „z góry” do dnia 10 każdego miesiąca na konto przedszkola.

Rozdział 9. Postanowienia końcowe

§ 25

1. Statut obejmuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności przedszkola.
2. Dla zapewnienia wszystkim zainteresowanym dostępu do statutu zostaje on udostępniany na prośbę zainteresowanych przez dyrektora i nauczycieli.
3. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
4. Zasady gospodarki finansowej i materiałowej regulują odrębne przepisy.
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu pracy i Kodeksu cywilnego.
6. Statut wchodzi w życie z dniem 01 września 2019r.

Opracowała Dyrekcja
przedszkola

Rodo

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) przekazujemy informację rodzicom/prawnym opiekunom na temat przetwarzania danych osobowych w Niepublicznym Przedszkolu Arka Noego oraz o przysługujących prawach z tym związanych:
1. Administratorem danych osobowych jest Niepubliczne Przedszkole Arka Noego, ul. Wawelska 21, 80-034 Gdańsk, e-mail: arkanoego21@wp.pl
2. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w następujących celach:
1) wykonania umowy o sprawowanie opieki nad dzieckiem na podstawie art. 6 ust.1 lit. b) RODO;
2) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorzena podstawie art. 6 ust.1 lit.c) RODO, głównieustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe orazustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
3) profilaktyki zdrowotnej (art.9 ust.2 lit. a RODO);
4) bezpiecznego odbioru dziecka z przedszkola na podstawie zgody art. 6 ust.1 lit. a) RODO;
5) promocji celów statutowych przedszkola na podstawie zgody art. 6 ust 1 lit. a) RODO
3. Dane osobowe mogą być przekazywane innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz Administratora (np. do biura rachunkowego, podmiotom świadczącym usługi szkoleniowe).
4. Administrator nie będzie przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
5.Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługuje prawo do:
a) cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych – skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody;
b) żądania dostępu do przetwarzanych danych osobowych,
c) sprostowania przetwarzanych danych osobowych,
d) usunięcialub ograniczenia przetwarzania danych,
e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
f) przenoszenia danych,
g) wniesienia skargi do organu nadzoru – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
6. Wyżej wskazane uprawnienia można realizować za pośrednictwem poczty e-mail (arkanoego21@wp.pl), listem zwykłym na adres siedziby przedszkola wskazany wyżej.
7. Dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do wykonania umowy, na czas przechowywania dokumentów dla celów księgowo-podatkowych, do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami nie dłużej niż 10 lat, w wypadku zgody na przetwarzanie danych do czasu wycofania zgody.

Foto galerii Arka Noego

Witamy w naszej galerii! Zapraszamy do ogladania zdjęć z życia naszego przedszkola. Usiądź wygodnie, miej ciepłą herbatkę i baw się razem z nami!

« 3 z 3 »

Kontakt

Grafika punktu nawigacji

Niepubliczne Przedszkole Arka Noego
ul. Wawelska 21, 80 – 034 Gdańsk
Nr konta przedszkola:
62 1020 1811 0000 0702 0115 9524

Grafika telefonu

Dyrektor: 503 – 557 – 488
Przedszkole: 510 – 545 – 651
Czynne od: poniedziałku do piątku
w godzinach od 06 : 30 do 17 : 00

Grafika małpy emaila

Napisz do nas e-maila
na adres naszej poczty elektronicznej:
arkanoego21@wp.pl

Logo parafii

Strona Parafii św. Teresy Benedykty
od Krzyża-Edyty Stein:
www.benedykta.diecezja.gda.pl

Mapa dojazdu do nas:

Dzieci z kartką
Łódź spód

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Arka Noego 2020r.